Wednesday, February 26, 2020

Kenapa masih sakit lagi

*Dah macam macam buat kenapa saya masih lagi SAKIT*❓❓




๐Ÿ“ŒTiada siapa yang tahu sel jantung dah mati banyak mana, sel pankreas mati banyak mana, sel paru paru mati banyak mana, sel hati mati banyak mana, sel saraf mati banyak mana, dan paling kita tak tahu *banyak mana perlu sel baru untuk membaik pulih semula kesemua organ, tisu dan saraf yang yang digunakan setiap hari.....

๐Ÿ“ŒSebab tu kita boleh tengok doktor pun ramai yang sakit, atlet sukan pun ramai yang sakit sebab sel sel tidak mencukupi dalam badan untuk mengawal, menjaga badan membaik pulih semula kesihatan secara semula jadi.....

๐Ÿ“ŒContoh dato lee chong wei kena kanser hidung....adakah tak cukup makan makanan kesihatan...adakah tak cukup bersenam atau bersukan......

*Tiada siapa boleh ubah kejadian jangka hayat sel dan kematian sel lebih cepat sebab gaya hidup moden yang bunuh sel lebih cepat mati sebelum jangka hayat....*

๐Ÿ’กSebab itu bila orang faham fungsi *AG CERA* mampu membantu menjana semula sel sel badan manusia sendiri. mereka tak tanya *"saya kena amalkan AG CERA  sampai bila"..... ?... dan mereka akan gunakan *AG CERA* secara istiqamah dari dulu, kini dan seterusnya supaya badan kekal sihat......*

*INFO SIHAT BERSAMA AG NUTRITION*

Bagaimana AG Cera bantu pesakit talasemia

PENYAKIT TALASEMIA

Talasemia adalah kumpulan penyakit yang menghalang badan daripada menghasilkan jumlah darah yang mencukupi dan berkualiti. Keadaan ini disebabkan oleh perubahan terhadap gen yang mengawal penghasilan hemoglobin. Hemoglobin adalah protein dalam sel darah merah yang membawa oksigen ke seluruh badan. Perubahan kepada hemoglobin boleh menyebabkan kekurangan darah yang teruk.

Badan manusia bergantung kepada tahap hemoglobin yang berfungsi dengan baik.

Penyakit Talasemia adalah penyakit keturunan yang diwarisi daripada ibu atau bapa kepada anak melalui gen. Kedua-dua kanak-kanak lelaki atau perempuan mempunyai peluang untuk mendapat penyakit tersebut. Ianya tidak dijangkiti melalui pemindahan darah, udara dan air atau melalui sentuhan fizikal dan juga hubungan seksual ataupun boleh disebabkan oleh kekurangan zat makanan atau masalah kesihatan.

*AG CERA* membantu memberikan  lebih nutrisi utk sel2 tubuh badan dan membantu merangsang semula sel2 baru dalam badan supaya badan  akan membaik pulih dan merawat secara semulajadi.

Sel baru akan merawat sel2 darah dan membaikpulih, membina semula dan menggantikan sel2 darah yg telah mati dan rosak kpd sel2 darah yg baru dan sihat.

Setelah sel2 darah telah diperbaharui dan sihat, sel  tersebut dpt menyeimbangkan semula penghasilan dan pengeluaran sel darah merah dan sel darah putih.

*INFO SIHAT BERSAMA AG NUTRITION*






Monday, February 24, 2020

Tanda-tanda sakit lutut

*⛔⛔TANDA - TANDA SAKIT LUTUT⛔⛔*


Layari http://agnutrition.my

 *๐Ÿ“ŒTanda - tanda diakibatkan oleh proses degeneratif.*

๐Ÿ”€ Sakit lutut perlahan-lahan, semakin lama semakin sakit.
๐Ÿ”€ Sakit ketika berjalan dan sakit ketika dilipatkan.
๐Ÿ”€ Ada juga mengalami sakit ketika waktu sejuk.
๐Ÿ”€ Sudah tidak mampu untuk solat berdiri.
๐Ÿ”€Apabila berjalan laju atau lama akan menjadi semakin sakit. Bila nak rehat sakit akan berkurang tetapi tidak hilang sepenuhnya..

⏩Sakit lutut juga boleh diakibatkan oleh penyakit sistemik – Biasanya adalah Gout dan Rheumatoid Arthritis (rematik).

⏩Gout sering diikuti dengan serangan gout lepas tersilap makan. Nak digerakkan sendi pun sakit, apatah lagi nak  berjalan. Kadang gout yang teruk, kain ditiup angin pun boleh merasa sakit yang tajam menusuk.

⏩Pada rheumatoid arthritis (RA) pula, sakit hampir sama gejala dengan degeneratif (rujuk tulisan di atas). Sering disertai dengan sendi-sendi di jari atau kaki yang membengkak atau membengkok.

⏩Pengambilan *AG CERA* dapat membantu memperbaharui sel-sel dibahagian sendi, meredakan keradangan dan seterusnya membekalkan vitamin dan nutrisi yang diperlukan di bahagian sendi tersebut..

⏩Tidakkah menjadi satu KEBAHAGIAAN dan rasa BERSYUKUR tidak terhingga melihat ayah dan bonda tercinta kembali sujud mencecahkan dahi di sejadah.. Itulah NIKMAT yang tiada bandingnya tak mampu terungkap dengan kata-kata.. Malah tidak mampu dinilai dengan WANG RINGGIT sekalipun apabila air mata bahagia mereka dapat sujud kembali dengan lebih sempurna..❤❤❤

*๐Ÿ” PILIHAN di tangan anda ๐Ÿ™‚๐Ÿ™‚๐Ÿ™‚*

*JOM DAPATKAN  AG CERA BAGI MENGEMBALIKAN SENYUMAN MEREKA SEMULA❗❗*

*INFO SIHAT BERSAMA AG NUTRITION*

Testimoni sakit lutut 
















Saturday, February 22, 2020

Kanser payudara

____________________________
#Kanser_Payudara PEMBUNUH NOMBOR SATU KAUM WANITA‼️
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""



Kanser Payudara adalah merupakan ketumbuhan jenis MALIGNAN iaitu tumor jenis #barah yg terjadi daripada tindakan sel yg bermula dari bahagian payudara.

Ianya berkembang melalui proses pembahagian yg melebihi kadar keperluan organ serta seterusnya menyerang organ serta tisu yg berhampiran..

Sel² barah ini juga mampu untuk membebaskan dirinya daripada ketumbuhan asal sekali gus memasuki saluran darah serta sistem limfa.

Inilah juga cara serta kaedah penyakit barah payudara menyerang bahagian² organ lain para penghidapnya.

Proses penjangkitan ini juga dikenali sebagai #Metastasis

Kanser payudara boleh dibahagikan kepada #DUA bentuk :

1⃣ - Invasif
Sel² kanser tersebut telah merebak ke tisu² di sekeliling payudara

2⃣ - Tidak Invasif
Sel² kanser hanya tertumpu di kawasan asalnya..

Bagi payudara yg normal, sel² nya mengalami pertumbuhan yg terkawal dan teratur.

#Hormon_Estrogen bertangungjawab dlm pertumbuhan dan pembentukan sel² payudara.

Ketidak seimbangan hormon dikatakan memainkan peranan yg penting dlm patogenesis kanser.

Pembentukan kanser merupakan proses yg kompleks yg melibatkan pelbagai faktor lain seperti #genetik, kawal atur hormon dan juga keadaan persekitaran

Kanser payudara dibahagikan kepada EMPAT Tahap :
_____
Tahap 1⃣
""""""""""""""""
Pada peringkat ini, ketumbuhan barah adalah dlm ukuran sebesar 2 cm ataupun kurang daripadanya.

Dlm tahap ini, sasaran serangannya adalah terhad kepada bahagian payudara sahaja..
_____
Tahap 2⃣
""""""""""""""""
Pada tahap serta peringkat yg kedua ini, ukuran ketumbuhan barah payudara akan meningkat antara 2 cm hingga 5 cm.

Selain daripada bahagian payudara, ia turut menjadikan nodus limfa  (yg terdapat pada bahagian bawah ketiak) sebagai sasaran serangannya.
_____
Tahap 3⃣
"""""""""""""""
Saiz ketulan barah payudara berukuran 5 cm.
Pada peringkat ini, barah payudara sudah melibatkan nodus limfa ketiak, kulit atau pn otot yg terdapat di bawahnya (otot bahagian dada)
_____
Tahap 4⃣
""""""""""""""""
Pada peringkat serta tahap ini, serangan barah ini akan menjalar kepada bahagian serta organ² yg terletak agak jauh daripada bahagian payudara

Antara bahagian yg menjadi sasaran serangan barah payudara pada peringkat ini ialah nodus limfa pada leher, paru², hepar atau pn tetulang penghidapnya.

Di dlm badan manusia ada sel² kanser, sama ada sel² #kanser_aktif atau pn #tidak_aktif tiada siapa yg tahu sebab itu sedar tak sedar, serangan sudah memasuki tahap 4, mana pergi tahap 1, 2, dan 3???

______________________________
BAGAIMANA ❤AG CERA๐Ÿ’™ DAPAT MEMBANTU? 
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Di dalam ❤AG CERA๐Ÿ’™ terdapat #BUAH_DELIMA merupakan antara buah yg paling banyak nutrisi di bumi. Delima mengandungi 2 sebatian tumbuhan sifat perubatan yg berkuasa iaitu #PUNICALAGINS & #PUNICIC yg membantu melawan kanser. begitu juga dng #KUNYIT & #BUAH_ZAITUN masing² mempunyai khasiat anti kanser. 

Bagi pesakit kanser payudara, amat sesuai mengamalkan pengambilan ❤AG CERA๐Ÿ’™.

❤AG CERA๐Ÿ’™ menghasilkan pelbagai jenis² sel baru utk menggantikan sel2 yg rosak dan mati di dlm tubuh dan di bahagian payudara kepada sel² yg baru dan sihat.

Sel² ini juga berfungsi membaik pulih dan membina semula kerosakkan tisu², saraf², organ², otot dan kulit disemua bahagian dlm tubuh terutama sekali dibahagian berpenyakit spt bahagian payudara yg diserang sel kanser tersebut utk kembali sembuh dan sihat..

❤AG CERA๐Ÿ’™ juga mengandungi  #nutrisi yg penting utk pemakanan kpd sel² dalam tubuh badan supaya sel² tersebut lebih aktif dan sihat, maka tubuh badan kita akan lebih sihat sepenuhnya.


















Setiap penyakit mesti ada penyembuhnya..
kita mesti berusaha utk menjaga dan menjadikan badan kita sentiasa sihat.

Allah suka pada org yg berusaha, selebihnya atas keizinan Nya.. in sha Allah.

๐Ÿ’Ÿ INFO SIHAT BERSAMA AG NUTRITION ๐Ÿ’Ÿ

Berminat whatsapp segera

www.wasap.my/+601111983461/NakAgCeraKanser

Bagaimana agcera bantu pengguna

*APA ITU PENYAKIT DEGENERATIF?*




๐ŸŒŽ http://agnutrition.my

Penyakit *DEGENERATIF* adalah penyakit yang berpunca dari kerosakan sel, organ, dan tisu tubuh. Peratusan penyembuhan penyakit ini adalah bergantung kepada tubuh pesakit itu sendiri. Sehingga kini, perubatan moden belum menemukan ubat yang mampu menyembuhkan penyakit ini selain dari sel tubuh.

Berikut adalah penyakit degeneratif  :

• Kencing Manis (Diabetes) 
• Barah (Canser) 
• Darah tinggi (Hyper Tension) 
•Angin ahmar (Stroke) 
• Sakit jantung (Heart Disease)
• Ketumbuhan (Tumor) 
• Sakit tulang belakang (Slip Disc) 
• Gangguan saraf (Parkinson) 
• Kemurungan (Depression) 
• Psoriasis (Psoriasis) 
• Eczema (Eczema) 
• Autisma (Autism) 
• Gout (Ghout) 
• Alahan (Allergic) 
• Alzheimer (Alzheimer) 
• Katarak (Catarac) 
• Resdung (Sinus) 
• Migrain (Migrain) 
• Sakit otot (Sprain) 
• Kebotakan (Baldness) 
• Bell palsy (Bell Palsy) 
• Tidur tak lena (Sleep Disorders) 
• Batu karang (Kidney Stone) 
• Denggi (Dengue) 
• Penyakit Buah Pinggang (Kidney Stone) 
• Sakit Lutut (Knee Pain) 
• Kulit Kusam (Dull Skin) 
. Dan lain2


*_Satu-satunya punca manusia jatuh sakit adalah disebabkan sel di dalam tubuh badan manusia mati lebih banyak berbanding dengan kelahiran sel baru secara semulajadi*

Pengambilan *AG CERA* 1 sechet setiap hari dapat merangsangkan sel2 baru. *AG CERA* ini berfungsi untuk membaik pulih dan menggantikan kira-kira 220 jenis sel yang mati dalam badan.
_(Your old and aging body can't do it naturally anymore)_

* NUTRISI dalam jumlah yang cukup, mampu membantu memulihkan organ-organ tubuh yang terganggu fungsinya.*

*INFO SIHAT BERSAMA AG NUTRITION*

Wednesday, February 19, 2020

Cerita pesakit kanser

Ni 1 lagi kisah benar!!!



Bergenang airmata mendengar ujian berat ditanggung Kak Roziah.

Sepanjang menjaga suami yang dialisis buah pinggang dirinya pula ditimpa ujian besar!!!
 Dia telah disahkan mengidap kanser usus pulak!!!!

2 minggu selepas operation menanggung kesakitan dan  diri jadi lemah tidak bermaya!!!

Allahuakbar!!

Setelah mengambil agcera boleh berjalan. Sudah hampir 3 kotak kemam² agcera semakin bertenaga dan cergas.

Luka bernanah juga telah pulih dengan pantas sekali!!!

Alhamdulillah!!!

Agcera telah merubah penderitaan menjadi kebahagiaaan!!!

Whatsapp segera:

Wednesday, February 5, 2020

AG Cera penawar pelbagai penyakit

*Betul ke AG Cera jadi penawar pelbagai Penyakit?*




Ya, Alhamdullilah setakatni ini maklum balas yang kita terima adalah dari pengguna sendiri ๐Ÿ˜€

Meraka sendiri mengakui AG Cera bukan hanya menjadi *penawar kepada satu penyakit tetapi pelbagai*.

Antaranya seperti :

๐ŸŒŸ*Dialisis*
๐ŸŒŸ*Sakit Lutut*
๐ŸŒŸ*Slip Disc / Sakit Pinggang*
๐ŸŒŸ*Urat Saraf*
๐ŸŒŸ*Bell Palsy*
๐ŸŒŸ*Stroke*
๐ŸŒŸ*Kolestrol*
๐ŸŒŸ*Kencing Manis*
๐ŸŒŸ*Darah Tinggi*
๐ŸŒŸ*Kanser*
๐ŸŒŸ*Gout*
๐ŸŒŸ*Batu Karang*
๐ŸŒŸ*Cyst*
๐ŸŒŸ*Fibroid*
๐ŸŒŸ*Resdung*
๐ŸŒŸ*Lelah*
๐ŸŒŸ*Penyakit Kulit*
๐ŸŒŸ*Talesemia*
๐ŸŒŸ*Ekzema*
๐ŸŒŸ*Dan sebagainye๐Ÿ˜Š*

Info lanjut boleh lihat disini http://agnutrition.my

Steroid

*STEROID*




Jom tengok apa impak *steroid* pada manusia.. 

Apakah kesan sampingan *steroid* ???

*Dalam jangka masa pendek,*

1. Pertambahahan berat badan yang *mendadak*. 
2. Bahagian muka akan menjadi *sembab* atau lebih dikenali dengan istilah *“moon face”*.
3. Pengguna lelaki akan mengalami *kehilangan rambut* yang mengakibatkan *botak* pada bahagian tertentu kepala. 
4. Masalah *jerawat*, *kulit* akan menjadi *nipis* dan menyebabkan ia *mudah luka*.
5. Merasa *pening dan mual*.
6. Mereka yang pernah mengalami *gastrik*, *perokok* atau pengguna *alkohol* berpotensi besar untuk mendapat *ulser* di *organ pencernaan* seperti *perut dan usus*.
7. Mampu merosakkan *buah pinggang*,  *penyakit kencing manis* dan *darah tinggi*.

*Pengambilan jangka masa panjang,*

1. Mengakibatkan *tulang rapuh*, keadaan ini menyebabkan *tulang* seseorang itu *tidak kuat* dan *mudah patah* walaupun terkena hentakan yang perlahan.

2. Pertumbuhan kanak-kanak yang terdedah dengan *steroid* untuk tempoh yang lama juga boleh terganggu, *steroid* menghalang penghasilan *hormon tumbesaran* di dalam badan manusia.

3. Penghasilan *selaput mata berlebihan* dan menyebabkan penyakit yang dikenali sebagai *katarak* ,keadaan ini sekiranya tidak dirawat dengan baik akan menyebabkan seseorang itu *hilang penglihatan*.

*Dimana terdapatnya Steroid ini*
Steroid kebiasaannya dalam bentuk cecair untuk disuntik manakala kortikosteroid terdiri daripada persediaan yang lebih pelbagai seperti dalam bentuk berikut;

๐Ÿ‘‰Kapsul/tablet
๐Ÿ‘‰Krim
๐Ÿ‘‰Ubat sedut (“Inhaler”)
๐Ÿ‘‰Titis mata

Persediaan yang pelbagai ini bertujuan untuk merawat penyakit-penyakit yang berlainan. Sebagai contoh, pesakit ekzema akan menerima steroid dalam bentuk krim untuk di sapu ke bahagian bermasalah. Pesakit asma akan menggunakan ubat sedut untuk melegakan radang pada paru-paru. Steroid dalam bentuk kapsul/tablet akan dipreskrip kepada pesakit gout/athritis.

*Ubat tradisional yang dicemari steroid amat mudah didapati di kedai-kedai runcit. *

Antara produk yang mengandungi steroid adalah seperti berikut;

๐Ÿ‘‰Tunglin
๐Ÿ‘‰Majun Dua Istimewa
๐Ÿ‘‰Gamat Ikan Haruan Plus
๐Ÿ‘‰Majun Taufiq Dua Istimewa
๐Ÿ‘‰Delima Raja Urat
๐Ÿ‘‰Madu Adunan Herba

Selain dicemari racun berjadual, produk-produk ini juga tidak berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia. Oleh sebab itu, keselamatan penggunaannya tidak dijamin.

Masih nak terus menerus mengambil ubat yang ada *STEROID* ???

*Pencerahan Dr Wan Martina* *portal My Health*

#*AGCeraPilihanTepat*
#*SayangiDiriAnda*
#*TubuhKitaPinjamanAllah*
*TanggungjawabKitaMenjaganya*
Gout adalah sejenis penyakit akibat *berlebihan asid urik* di dalam badan.
Asid urik adalah bahan kumuhan berasal dari sejenis protein yang dipanggil purin.
Badan kita membuang bahan kumuhan Moynihan ini melalui air kencing (urin).
Bagi pengidap gout, asid urik yang berlebihan tidak dibuang akan berkumpul di dalam sendi.
Ia sering dihidapi oleh kaum lelaki dalam lingkungan usia antara 30 hingga 60 tahun.
Ia jarang sekali dihidapi oleh kaum wanita sebelum putus haid.




TANDA GOUT
Gout lazimnya menyerang ibu jari kaki.
Ibu jari kaki menjadi merah, panas, bengkak dan tersangat sakit.
Serangan selalunya berlaku secara tiba-tiba, kerap kali semalaman.
Sendi yang diserang menjadi bisa sehinggakan geseran dengan selimut pun begitu menyeksakan.
Sakit mungkin berlarutan berhari-hari, atau sekurang-kurangnya 1-2 minggu untuk reda jika tidak dirawat.
Sakit mungkin menyerang kembali selepas berminggu atau bulan.
Gout boleh menyerang sendi-sendi lain seperti buku lali, lutut, pergelangan tangan dan jari.

bagaimana *AG CERA* bole membantu? Di dalam *AG CERA* terdapat *CURCUMIN* (KUNYIT) anti radang dapat membantu dari segi keradangan... Gout adalah sakit kategori keradangan sama seperti buasir, sakit lutut dan radang2 sendi dan urat... oleh kerana Gout dalam kategori sakit keradangan*AG CERA* boleh membantu bg merawat masalah keradangan seperti Gout... 
Amalkan *AG CERA* WAKTU mlm sebelom tido bg pesakit gout kerana bimbang proses baik pulih @ healing krisis berlaku kesakitan waktu siang hari... 
Elakkan ambil makanan kekacang, seafood, minuman berkarbonat, makanan segera, makanan dalam tin dan ais... insha Allah... 
๐Ÿ™‚๐Ÿ™‚๐Ÿ™‚

*INFO SIHAT BERSAMA AG NUTRITION*

Info kesihatan AG Nutrition

*Diabetis menyebabkan Kerosakan* *PANKREAS*




Kerosakan *Pankreas* punca serangan penyakit *Kencing Manis*..

Kedudukan *Pankreas* berada dibawah *Perut (lambung)* ..

Semenjak *umur* kita *5 tahun* lagi, *Sel Pankreas* anda mula *mati* akibat tiba *jangka hayat*...
Dan *mati* akibat *faktor penjagaan makanan* pengambilan *gula* dan *kolesterol yg tinggi* dan *pencemaran persekitaran*..

Apabila *sel pankreas* banyak yg *rosak* dan *mati*, *Pankreas* tidak dapat *berfungsi*  dgn *sempurna* dan menyebabkan *kerosakan* dlm *pankreas*..

Bila *Pankreas* rosak, *insulin* tidak dapat dikeluarkan untuk *membakar gula* menjadi *tenaga*..

Maka *gula* menjadi *berlebihan* dan masuk ke dlm *saluran darah* dan menyebabkan *saluran darah* tersumbat..

Itu sebabnya *ramai* yg diserang *penyakit kencing manis*.. 

Untuk *menggantikan semula sel2 pankreas* yg telah *rosak* dan *mati*, memerlukan *sel2 baru*...

*Bagaimana AG Cera boleh bantu?*

Dengan pengambilan *AG CERA* yg mengandungi *NUTRISI DAN TINGGI ANTIOKSIDAN * BERUPAYA utk menghasilkan *sel-sel baru* bagi *menggantikan* sel-sel lama yg *rosak* dan telah *mati* terutama dibahagian *kerosakan* yang *teruk*...

*AG CERA* juga membekalkan * nutrien lengkap dan *penting* untuk *pemakan sel-sel* dlm tubuh badan untuk *mengekalkan* kesihatan *sel-sel* dalam tubuh badan dengan sempurna..

Apabila *tubuh badan mendapat keperluan nutrien* dan *penggantian sel-sel* yand *mencukupi*, *organ-organ* dan *sistem saraf* kita dapat *berfungsi* dengan *sempurna*..

Dengan *keperluan nutrien* dan *penggantian sel-sel* yang *lengkap*, *tubuh badan* akan *sentiasa kekal* dalam keadaan *sihat*..

Dan *perlu* juga *menjaga pemakanan* dan *minuman* yg *sihat* serta *berkhasiat*..

Amalan sihat juga membantu anda bebas dari diabetes

*Kongsikan tanda anda sayang๐Ÿ’–*

Info lanjut layari http://agnutrition.my


*INFO KESIHATAN BERSAMA AG NUTRITION*

Sakit jantung

*Penyakit Jantung*




Penyakit jantung adalah penyebab kematian nombor satu di Malaysia. Setiap tahun statistik penghidap jantung meningkat di sebabkan kurangnya penjagaan kesihatan seperti tidak mengamalkan senaman, pengambilan makanan tidak sihat serta beban kerja tinggi yang menyebabkan tekanan. Ini boleh dilihat melalui statistik Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) di mana anggaran penyakit jantung koronari adalah 40,000 kes baru setiap tahun.

Antara tanda serangan penyakit Jantung adalah berbeza bagi setiap individu. Ada yang kebas tangan kiri hingga sebahagian tengkuk, sakit pada bahagian tengah dada, sesak nafas, pening kepala, berpeluh dingin, jantung berdebar, letih lesu, rasa pitam dan pengsan.

Mengapakah ini berlaku adalah kerana banyak sel-sel hanging lemah dan banyak sel-sel hanging mati tidak diganti dengan secukupnya dalam tubuh badan kita berbanding sel-sel yang sihat. Maka pelbagai penyakit akan dihidapi oleh kita.

Dengan mengamalkan *AG CERA* setiap hari dapat mencegah drpada risiko mendapat sakit jantung kerana *AG CERA* tinggi *ANTIOKSIDAN* di samping ianya mampu mencegah proses radang dan pembekuan darah. Oleh itu pengambilan *AG CERA* amat bermafaat untuk mencegah seseorang daripada menghidapi sakit jantung. Ikhtiar Dan ambil dengan istikomah Serta disiplin.. In Shaa Allah...

Info lanjut layari http://agnutrition.my


*INFO SIHAT BERSAMA AG NUTRITION*

MASALAH JERAWAT/JERAGAT/KULIT MUKA KERING/BERMINYAK/KUSAM

MASALAH JERAWAT/JERAGAT/KULIT MUKA KERING/BERMINYAK/KUSAM




1. JERAWAT
Jerawat adalah masalah kulit muka yang paling serius yang dialami oleh semua orang. Bukan hanya pada wanita malahan pada kaum lelaki juga. Jerawat ada banyak jenis seperti jerawat yang disebabkan horman yang biasanya muncul ketika wanita menstruasi, jerawat halus-halus, jerawat batu dan sebagainya. Banyak faktor sebenarnya yang menyebabkan kulit wajah kita berjerawat seperti disebabkan oleh hormon, faktor pemakanan, jangkitan bakteria, stress, penggunaan kosmetik, tidak menjaga kebersihan kulit dan sebagainya.

 2. JERAGAT
Jeragat adalah sejenis penyakit kulit yang tidak merbahaya tetapi dengan kehadirannya menyebabkan kulit wajah seseorang kelihatan tidak sihat sekaligus menjejaskan penampilan individu itu. Pasti ramai yang menghadapi masalah jeragatkan. Jeragat terhasil disebabkan pembentukan minyak, sel-sel kulit yang mati dan juga bakteria di bahagian liang-liang roma muka terutamanya dibahagian dahi, pipi, dagu dan hidung. Punca terjadinya jeragat disebabkan oleh terlalu terdedah dengan pancaran sinar uv, kehamilan, hormon, pengambilan ubat-ubatan dan sebagainya.

 3. KULIT MUKA KERING
Bagi kita rakyat malaysia yang tinggal di negara yang beriklim tropika, kebanyakannya mengalami masalah kulit kering. Selain faktor cuaca, pemakaian produk kecantikan yang tidak bersesuaian dengan kulit juga menjadi punca kulit kering. Jadi, sebelum membeli sesuatu produk kecantikan mahupun kosmetik haruslah mencari yang bersesuaian dengan jenis kulit muka kita. Jangan pakai beli aje, kelak akan memburukkan lagi keadaan kulit muka kita.

 4. KULIT MUKA BERMINYAK
Masalah yang ini memang merimaskan. Kadang-kadang sampai rasa melekit-lekit kulit muka. Betul tak? Hanya yang mengalaminya sahaja yang tahu betapa tidak selesanya mempunyai kulit yang berminyak. Rungutan tentang masalah kulit berminyak ini memang sering kita dengar terutama di kalangan wanita terutama yang suka bermake-up. Apa penyebabnya? Ok, antara penyebabnya adalah faktor keturunan, penggunaan produk penjagaan kulit yang berlebihan atau tidak sesuai, ubat-ubatan, perubahan musim, hormon, stress dan sebagainya. Jadi, bagi mereka yang mempunyai masalah kulit berminyak, penjagaan kulit muka yang sempurna sangat perlu kerana risau timbul masalah kulit yang lain pula sekiranya tidak dijaga dengan sempurna.

 5. KULIT KUSAM
Kulit wajah kusam sering terjadi pada meraka yang tidak mendapatkan rehat yang secukupnya dan menghadapai stress yang berpanjangan. Jangan ingat rehat itu tidak penting untuk kecantikan ye. Rehat yang cukup dapat membuatkan wajah kita segar dan sihat. Itu perlunya rehat yang cukup dalam penjagaan kecantikan. Selain itu, satu lagi punca yang menyebabkan wajah kusam adalah anda malas menjaga kebersihan wajah. Cuci muka pun hanya sekadarnya sahaja. Jangan begitu, cucilah muka dengan sempurna agak kulit kembali segar dan bermaya. Jangan lupa juga minum air secukupnya.

Pakar kulit sangat menekankan rutin penjagaan kulit yang dilakukan secara konsisten bagi memastikan kulit anda bebas masalah kulit seperti jerawat, jeragat, kulit kusam dan kulit berminyak .

Pakar kulit mencadangkan pengambilan nutrisi-nutrisi penting untuk kulit seperti vitamin, mineral, dan pelbagai jenis antioksida untuk mengekalkan kulit yang sihat dan tanpa cela.

*AG CERA*  amat sesuai dalam menangani masalah kulit. Bahan utama di di dalam *AG CERA* ialah *CERAMOSIDES* adalah sumber *CERAMIDES* kepada kulit. Sumber *PHYTOCERAMIDES* ini berasal drpada gandum. Meningkatkan kelembabpan, mengurangkan kedutan dan menegangkan kulit. Ujian klinikal telah di jalan kan dn telah terbukti selama 15 hari. 100% dari tumbuhan dan bebas dari GLUTEN, GMO, aditif dan bahan pengawet. 

Cabaran makanan masa kini, sukar utk dapatkan makanan yg benar² berkhasiat. Negara makin maju, namun penghasilan makanan Segera juga makin berleluasa. Yakinkah anda bahwa makanan yg anda makan setiap hari adalah makanan sihat? Adakah anda sentiasa merujuk struktur Piramid Makanan sebelum anda makan? Kini anda tidak perlu risau lagi.

Kerana dengan penemuan *AG CERA* , pada alaf ini ianya mampu membekalkan Nutrisi secara semulajadi dan amat memberi manfaat utk tubuh badan.

*INFO SIHAT BERSAMA AG NUTRITION*

Testimoni Keracunan Makanan



Siapa sangka akan terkena keracunan makanan
"Dengan kepala pening, perut terasa mual
badan tak bermaya.

Nekad berikan AG Cera
Alhamdullilah berikan kesan positif
2-3 jam dah kembali sihat

Anak juga mengalami masalah sama
Setelah  berikan AG Cera,anak kembali sihat semula.." Pengakuan pengguna Brunei

Alhamdullilah..

AGEN STOKIS DIPERLUKAN SEGERA!



Kencing Tak Lawas

Masalah buang air kecil juga dirujuk sebagai kesulitan untuk menyingkirkan air kencing yang disebabkan oleh Masalah mekanikal yang memerluka...