Monday, February 24, 2020

Tanda-tanda sakit lutut

*⛔⛔TANDA - TANDA SAKIT LUTUT⛔⛔*


Layari http://agnutrition.my

 *πŸ“ŒTanda - tanda diakibatkan oleh proses degeneratif.*

πŸ”€ Sakit lutut perlahan-lahan, semakin lama semakin sakit.
πŸ”€ Sakit ketika berjalan dan sakit ketika dilipatkan.
πŸ”€ Ada juga mengalami sakit ketika waktu sejuk.
πŸ”€ Sudah tidak mampu untuk solat berdiri.
πŸ”€Apabila berjalan laju atau lama akan menjadi semakin sakit. Bila nak rehat sakit akan berkurang tetapi tidak hilang sepenuhnya..

⏩Sakit lutut juga boleh diakibatkan oleh penyakit sistemik – Biasanya adalah Gout dan Rheumatoid Arthritis (rematik).

⏩Gout sering diikuti dengan serangan gout lepas tersilap makan. Nak digerakkan sendi pun sakit, apatah lagi nak  berjalan. Kadang gout yang teruk, kain ditiup angin pun boleh merasa sakit yang tajam menusuk.

⏩Pada rheumatoid arthritis (RA) pula, sakit hampir sama gejala dengan degeneratif (rujuk tulisan di atas). Sering disertai dengan sendi-sendi di jari atau kaki yang membengkak atau membengkok.

⏩Pengambilan *AG CERA* dapat membantu memperbaharui sel-sel dibahagian sendi, meredakan keradangan dan seterusnya membekalkan vitamin dan nutrisi yang diperlukan di bahagian sendi tersebut..

⏩Tidakkah menjadi satu KEBAHAGIAAN dan rasa BERSYUKUR tidak terhingga melihat ayah dan bonda tercinta kembali sujud mencecahkan dahi di sejadah.. Itulah NIKMAT yang tiada bandingnya tak mampu terungkap dengan kata-kata.. Malah tidak mampu dinilai dengan WANG RINGGIT sekalipun apabila air mata bahagia mereka dapat sujud kembali dengan lebih sempurna..❤❤❤

*πŸ” PILIHAN di tangan anda πŸ™‚πŸ™‚πŸ™‚*

*JOM DAPATKAN  AG CERA BAGI MENGEMBALIKAN SENYUMAN MEREKA SEMULA❗❗*

*INFO SIHAT BERSAMA AG NUTRITION*

Testimoni sakit lutut 
















No comments:

Post a Comment

AG Kids bantu anak fokus

Beberapa tips di kongsikan untuk anak lebih fokus belajar 1. Menetapkan Kadar Masa Yang Sesuai Dengan Keupayaannya Solusi tetapan masa bagi ...