Wednesday, February 26, 2020

Bagaimana AG Cera bantu pesakit talasemia

PENYAKIT TALASEMIA

Talasemia adalah kumpulan penyakit yang menghalang badan daripada menghasilkan jumlah darah yang mencukupi dan berkualiti. Keadaan ini disebabkan oleh perubahan terhadap gen yang mengawal penghasilan hemoglobin. Hemoglobin adalah protein dalam sel darah merah yang membawa oksigen ke seluruh badan. Perubahan kepada hemoglobin boleh menyebabkan kekurangan darah yang teruk.

Badan manusia bergantung kepada tahap hemoglobin yang berfungsi dengan baik.

Penyakit Talasemia adalah penyakit keturunan yang diwarisi daripada ibu atau bapa kepada anak melalui gen. Kedua-dua kanak-kanak lelaki atau perempuan mempunyai peluang untuk mendapat penyakit tersebut. Ianya tidak dijangkiti melalui pemindahan darah, udara dan air atau melalui sentuhan fizikal dan juga hubungan seksual ataupun boleh disebabkan oleh kekurangan zat makanan atau masalah kesihatan.

*AG CERA* membantu memberikan  lebih nutrisi utk sel2 tubuh badan dan membantu merangsang semula sel2 baru dalam badan supaya badan  akan membaik pulih dan merawat secara semulajadi.

Sel baru akan merawat sel2 darah dan membaikpulih, membina semula dan menggantikan sel2 darah yg telah mati dan rosak kpd sel2 darah yg baru dan sihat.

Setelah sel2 darah telah diperbaharui dan sihat, sel  tersebut dpt menyeimbangkan semula penghasilan dan pengeluaran sel darah merah dan sel darah putih.

*INFO SIHAT BERSAMA AG NUTRITION*






No comments:

Post a Comment

AG Kids bantu anak fokus

Beberapa tips di kongsikan untuk anak lebih fokus belajar 1. Menetapkan Kadar Masa Yang Sesuai Dengan Keupayaannya Solusi tetapan masa bagi ...